X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 אבקת חלבון פאוורטק כשרה 700 גרם 
 רק ב- 79 ש"ח !!! 
  > לחץ לרכישה <  

 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

 

אומגה 3 הוא ביטוי לקבוצת חומצות שומן - בלתי רוויות. אומגה שלוש נחשב תוסף תזונה מומלץ משום השפעותיו החיוביות על הבריאות. מדוע צריכה מבוקרת של אומגה 3 כדאית? מה חשוב לדעת על אומגה 3 ומהם יתרונותיו?

למה דווקא אומגה 3?

אומגה 3 מסייע בתחומים שונים במגוון גילאים. ילדים ומבוגרים יכולים ליטול אומגה שלוש וליהנות מהשפעותיו החיוביות. ראשית, אומגה 3 מסייע בהתפתחות המוח אצל עוברים, פעוטות וילדים עד גיל ארבע. אומגה 3 מומלץ גם במקרים שבהם כושר הריכוז ורמת הקשב נמוכים בעיקר בקרב ילדים. אומגה 3 נחשב מעורר ומסייע להפחתת דיכאון ולמניעתו. מעבר לכך, אומגה 3 מהווה שומן בלתי רווי נוגד דלקות בכלל ודלקות מפרקים וכרוניות בפרט. אומגה 3 מועיל במקרים של טרשת נפוצה ויכול גם להפחית את רמת ה-CRP כאשר היא גבוהה (חלבון שערכיו גבוהים במקרה של דלקת בגוף). אומגה 3 מסייע גם להקלה בתסמינים של סוגי סרטן ומפחית את הסיכון למחלת לב של העורקים המובילים דם אל שריר הלב (העורקים הכליליים) על ידי הורדת רמת הטריגליצרידים בדם.

כמות מומלצת של אומגה 3 נקבעת תוך התייחסות אינדיבידואלית לאדם. קיימת רמה מומלצת הקובעת מה סך הצריכה המומלץ מכמות האנרגיה היומית (1.1 גרם ליום עבור אישה, 1.6 גרם ליום עבור גבר), אך מדובר בכמות שיכולה להשתנות בהתאם למצבו הבריאותי של האדם. אומגה 3 מומלץ בכמות שונה לאדם שלקה בעברו במחלת לב כללית, כולל אוטם שריר הלב. במקרה זה צריכת אומגה שלוש על ידי אכילת דגים שומניים או צריכת שמן דגים כמקור אומגה 3 תהיה שונה. גם ציבור האנשים המעוניין להוריד את רמת הטריגליצרידים בדמו יקבל על ידי תזונאים מוסמכים המלצה שונה באשר לצריכת אומגה 3.

תפקידו העיקרי של אומגה 3

כאמור, אומגה שלוש הן חומצות שומן. מדובר בקבוצה של חומצות שומן רב בלתי רוויות: ALA, EPA, DHA. הן הכרחיות לתפקוד מיטבי ותקין של התאים בגוף האדם, ולכן חייבים להיכלל בתפריט המזון היומי. קבוצת החומצות אומגה שלוש אחראית על האלסטיות המאוזנת של קרום כל תא בגוף. כאשר קיים איזון בשל רמת אומגה 3 נכונה, יכולים הקולטנים של התא לפעול בצורה מיטבית, כלומר להעביר ולקבל מסרים בצורה סדירה ונורמלית. חוסר איזון ברמת אומגה 3 עלולה בהחלט לשבש את פעילות התא ולגרום לבעיות בריאותיות. יש לציין כי גוף האדם אינו יכול לייצר אומגה 3 – ALA בכוחות עצמו, ולכן הוא חייב לקבל אומגה 3 מגורמים חיצוניים.

מקורות אומגה 3

מקורות מומלצים עבור אומגה 3 הם דגי הים הצפוני החיים במים קרים ועמוקים כגון סלומון, הרינג, מקרל וסרדינים. ישנם דגי בריכות מים מתוקים "העשירים" בחומצות אומגה 3 משום העשרת מי הבריכות שבהן הם חיים בחומצות אלו. עוד ברשימת המזונות שעשירים בחומצות אומגה שלוש הם זרעי מרווה והפרי הטרופי של עץ האסאי (עץ דקל). אומגה שלוש יימצא גם באצות ובשמן זרעי פשתן, צמח רגלת הגינה, תרד, אגוזי מלך ושמן קנולה. חשוב לציין כי דג הטונה במים יכיל אומגה 3, אך לא דג הטונה בשמן.

אומגה 3 – הגבלות

יש לצרוך כמות מבוקרת של אומגה 3. כאשר הדגש על הכמות של אומגה 3 תחשב לעומת חומצות שומן אומגה 6 אומגה 9, זאת על מנת לייצר יחס נכון בין החומצות לשמירה על בריאות הגוף. חשוב להתייעץ עם רופא המשפחה ותזונאי מוסמך באשר לצריכת תוספת אומגה 3. ברוב המקרים מקבל הגוף די צורכו ממקורות צמחיים ומדגים, ולכן התוספת אינה תמיד הכרחית.