X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

נעים להכיר, ויטמין K

בעוד ישנם ויטמינים פופולאריים הזוכים ליחסי ציבור נפלאים ואף מככבים בפרסומות, ישנם אלו הנחבאים אל הכלים ורבים לא מודעים כלל לקיומם, - כזה הוא בדיוק ויטמין K. אז מי הוא אותו הויטמין, באיזה מזון הוא נוכח ומה הסימפטומים המעידים על חסרונו? כל התשובות לפניכם.

בתיאבון – המזונות בהם נוכח הויטמין

אז כידוע, את רוב הוטימינים מקבלים מהמזון הנכנס אל הגוף, כך שיש לכם שליטה בהכנסתו של הויטמין אל גופכם. המזונות בהם נוכח הויטמין הינם: עלי תרד, כרוב מבושל, פלפל ירוק, שמן קנולה, אבוקדו, תה ירוק, אפונה ירוקה מבושלת, בצל ירוק שלם וחסה. חשוב לציין כי על מנת ליהנות מכמות ויטמין נאה, עליכם לצרוך את המזון בכמויות משתנות. כך לדוגמא, לטובת קבלת 100 מק"ג ויטמין, עליכם לצרוך כ-3/4 כוס של עלי תרד טריים. הכמויות משתנות בהתאם לסוג המזון, אך הבשורה המשמחת כמובן היא כי ויטמין K במזון היא דרך נפלאה לצרוך אותו.

נדמה כי התזונה המערבית-מודרנית מתאפיינת בחומרי גלם אחרים בהם לא נוכח לרוב הויטמין. ההמלצה הברורה היא לצרוך כמה שיותר גבינות וירקות ירוקים. לרוב, בעת שמבשלים את הירקות מאבדים את רמות הזמינות של הויטמינים, אך כאן המקרה הוא הפוך: בישול הירקות אינו פוגם באיכות הזמינות של הויטמין, ועל כן – אם אתם מעוניינים בתועלות הויטמין לטובת התינוק שלכם, דעו כי ניתן לבשל את המזון וכך לדאוג לזמינות של ויטמין K לתינוקות.

איך תדעו כי גופכם בחוסר מהויטמין?

כידוע, הגוף לא מתבייש לאותת בעת שחסר לו דבר מה, וכך הוא עושה גם עם הויטמין. באם ומופיעים בגופכם הסימפטומים הבאים, שווה לבדוק האם מדובר על חיסרון של הויטמין: שלשולים כרוניים, דימומים שכיחים מהאף, דימומים פנימיים, בעיות בכבד וטיפולים אנטיביוטיים שיכולים לגרום לחוסרים בויטמין. חשוב מאד לזכור כי בשום אופן לא מומלץ לעשות אבחון עצמי, אלא לפנות אל רופא מומחה שיאבחן אתכם ויעניק לכם את הטיפול הראוי והרלוונטי לכם.

אז מה תפקידו של הויטמין?

ויטמין K למבוגרים או לילדים – הרי שהוא מטיב עם הבריאות בכל מקרה אך מרבית האנשים לא מכירים את תפקודו ואת החיוניות הרבה שלו לבריאות הגוף. למרות שאת הויטמין ניתן לצרוך דרך המזון, נדמה כי הוא אינו נוכח כל כך בתזונה המערבית, ואם לא די בכך, הוא גם אינו די פופולארי על מנת שאנשים יכירו בחשיבותו. בפועל, הויטמין מסייע באופן ישיר בשמירה על בריאות גוף האדם. הויטמין החל את דרכו כבר במאה הקודמת, בשנת 1929 – אז הוא התגלה כויטמין המסייע רבות להליכי קרישת הדם.

הויטמין חולק לשתי קבוצות שונות: k1 ו-k2. כל אחת מהקבוצות של הויטמין מגלמת תפקידים שונים: ויטמין K1 תפקידו סיוע בתהליך קרישת הדם ובנייתם של כלי הדם. לעומתו, הויטמין k2 תפקידו לשמור על צפיפות העצם וגם הינו לוקח חלק פעיל בהליכי קרישת הדם.

הכמות המומלצת לצריכה

כמו בכל דבר, מילת המפתח היא מינון. לכל קבוצה באוכלוסייה ישנה כמות מומלצת לצריכת הויטמין. כך לדוגמא, בעת שמדובר על ויטמין K לנשים בהריון, הכמות המומלצת לצריכה יומית לנשים הריוניות בגילאים 19-30 הינה 90 מק"ג. לתינוקות בגילאי 7-12 חודשים תומלץ כמות של 2.5 מק"ג.

מה חשוב לזכור? ההמלצה היא כן להרבות במזונות המכילים כמות נכבדת של הויטמין מאחר וכ-70% מהכמות שלו לערך כלל לא נספגת. יחד עם זאת, ישנה ההמלצה על מינון נכון וזאת מאחר ויש לו השפעה על הליכי קרישת הדם. על כן, דבקות בכמות המומלצת לכם ליום היא הדרך הנכונה ליהנות מתועלות הויטמין.