X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 אבקת חלבון פאוורטק כשרה 700 גרם 
 רק ב- 79 ש"ח !!! 
  > לחץ לרכישה <  

 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

איך טבעונים מקבלים חלבון–6 המזונות שמומלץ לשלב בתזונה

עברתם לתזונה טבעונית ואתם מעוניינים לדעת מה המקורות המומלצים ביותר לחלבון עבורכם? מעוניינים לצרוך חלבון בכמויות מתאימות לפני ואחרי כל אימון גופני? כאן תמצאו את כל מה המידע בנושא.

המעבר מאכילת בשר וחלב לתזונה טבעונית הוא לא תמיד קל, בעיקר משום שאת רובנו לא לימדו כיצד ניתן לצרוך חומרי הזנה חשובים לגוף ממקורות שאינם בשר או חלב. עם זאת ובניגוד למיתוסים, ניתן לקבל לא מעט חלבון גם מתזונה טבעונית, כשיש לא מעט מקורות לחלבון מלא מהצומח שנחשבים לטעימים ומשביעים.

לפניכם 6 מזונות שכדאי מאוד לשלב בתזונה, ובהמשך - מה מומלץ לאכול לפני ואחרי אימון גופני כדי להשיג חלבון בכמות מתאימה ?

1. מוצרי סויה – טופו, טמפה ואדממה

כל המוצרים האלה מבוססים על סויה, והיא עצמה נחשבת למקור חלבון מומלץ במיוחד. למעשה, כמעט שאין תפריט חלבונים לטבעונים שלא מכיל את אחד מהם.

האדממה הם למעשה פולי סויה צעירים – אותם צריך לאדות או לבשל לפני אכילתם, וניתן להוסיף אותם למרקים או סלטים.

הטופו עשוי מחלב סויה, ומייצרים אותו בתהליך שדומה להכנת גבינה. אין לו כל כך טעם, אך הוא סופג טעמים נהדר ממאכלים אחרים שמצרפים אליו למנה.

√ את הטמפה מייצרים בתהליך של בישול פולי סויה מותססים, מהם מכינים סוג של "קציצת סויה". לטמפה יש טעם מעט אגוזי. בכל אחד מהם יש 10-19 גרם חלבון לכל 100 גרם, ובנוסף גם ברזל וסידן.

2. סייטן

הסייטן עשוי מגלוטן, שהוא החלבון העיקרי בחיטה, אך שלא כמו מוצרים על בסיס סויה, הוא מקבל מרקם שדומה כמעט במדויק לזה של בשר כאשר מבשלים אותו. בכל 100 גרם סייטן יש 25 גרם חלבון, ולכן מבין מקורות חלבון מן הצומח הוא נחשב למומלץ ביותר. בנוסף לחלבון, בסייטן תמצאו גם סלניום וכמויות קטנות של ברזל וסידן.

3. עדשים

בכל כוס של עדשים מבושלות יש כ-18 גרם חלבון, ואת הקטניות האלה אפשר להוסיף לשלל סוגי מנות, החל מסלטים, דרך מרקים ועד למנות עיקריות כמו מג'דרה. בעדשים יש גם כמות גבוהה של חלבונים שמתעכלים לאט, ובכוס אחת יש כ-50% מכמות הצריכה היומית המומלצת של סיבים.

4. גרגירי חומוס

חלבונים לטבעונים לא חייבים להיות זרים לכם, כשגם החומוס המוכר והאהוב מכיל כמות לא קטנה שלהם. בכל כוס של גרגירי חומוס מבושלים יש כ-15 גרם חלבון, והם גם נחשבים למקור מושלם לפחמימות מורכבות, סיבים, ברזל, אשלגן ומגנזיום.

5. אפונה

בכל כוס של אפונה יש כ-9 גרם חלבון, אך כאן לא מסתיים היתרון של צריכתה לגופם של טבעונים. בנוסף לחלבון, אפונה נחשבת גם למקור נהדר לברזל, מגנזיום, אבץ וויטמינים מקבוצת B, ואפשר להכין איתה שלל מנות טעימות, כולל מרקים, מנות עיקריות וכמובן סלטים.

6. שיבולת שועל

הדגן הזה נחשב לארוחת בוקר מומלצת במיוחד לטבעונים, כשבחצי כוס של שיבולת שועל תמצאו 6 גרם חלבון ו-4 גרם סיבים, בנוסף לכמות נכבדת של מגנזיום ואבץ. אם כמות החלבון שבשיבולת השועל נראית לכם נמוכה, דעו לכם שמדובר בחלבון איכותי שלא ניתן למצוא בדגנים אחרים, כמו אורז או חיטה. מומלץ מאוד לשלב את שיבולת השועל בתזונה בצורת דייסה, או שתוכלו אפילו להכין בעזרתה קמח לאפייה אם תטחנו אותה.

מה לאכול לפני ואחרי האימון – המלצות לטבעונים

עכשיו כשאתם מכירים את מקורות החלבון שמתאימים לכם, הגיע הזמן שתדעו גם מה מומלץ לכם לאכול לפני ואחרי האימון. לפני האימון חשוב לצרוך לא רק חלבונים, אלא גם פחמימות שיעזרו לספק לגוף אנרגיה. אחרי האימון הגוף שלכם צריך בעיקר חלבונים כדי שיוכל לבנות את השרירים כמו שצריך, אך שימו לב שגם במקרה הזה צריך לשלב מעט פחמימות – זאת משום שהן עוזרות לשרירים לספוג את חומצות האמינו מהחלבונים.

חלבונים לפני האימון:

שייק פירות עם חלב סויה

שיבולת שועל עם חלב סויה או חלב שקדים

√ סלט עם גבינת סויה ופרוסת לחם דגנים

חלבונים לטבעונים אחרי אימון:

שייק פירות עם חלב סויה או שקדים + כמה כפות של יוגורט סויה

מוקפץ עם טופו, ירקות, ג'ינג'ר, סויה ואורז בסמטי

המבורגר עדשים בלחמניית דגנים עם סלט