X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

 

5 יתרונות בריאותיים של כוסברה שמוכיחים עד כמה היא טובה לכם

הידעתם שכוסברה מועילה ללב ולמוח, מונעת זיהומים ואף מגנה מפני סרטן?
גלו 5 יתרונות בריאותיים של כוסברה ואיך ניתן לצרוך אפילו את הזרעים שלה

אין אחד שלא מכיר את הכוסברה, ועל אף שאתם אולי מתבלבלים בינה לבין פטרוזיליה, אתם בטוח יודעים לזהות את טעמה הייחודי והבולט. בכוסברה אפשר להשתמש בהכנת סלטים, מרקים, תבשילי דגים או בשר ואפילו להכנת תבלינים שונים, וניתן גם ללעוס אותה כפי שהיא כדי להיפטר מריח רע בפה. יש לא מעט סיבות לעשות זאת, שכן ניתן למצוא בעלי כוסברה תכונות מרפא רבות, לפניכם 5 תכונות עיקריות:

1. עשויה להפחית את רמות הסוכר בדם

רמות גבוהות של סוכר בדם זהו גורם סיכון לסוכרת מסוג 2, וצריכת כוסברה יכולה להפחית את הסיכון הזה. ההשפעה הזו כל כך חזקה, עד שאנשים עם רמות נמוכות של סוכר בדם וחולי סוכרת שצורכים תרופות כדי להפחית את רמת הסוכר צריכים להיזהר עם צריכת צמח התבלין הזה. היכולת הזו של הכוסברה עוצמתית עוד יותר בזרעי כוסברה, שצריכתם מעודדת פעילות של אנזימים שמפנים סוכר מהדם.

2. עשירה בנוגדי חמצון שמחזקים את המערכת החיסונית

למה טוב לאכול כוסברה? הכוסברה יכולה להפחית את הנזק שנוצר לתאים בעקבות רדיקלים חופשיים. המשמעות היא שהכוסברה מגנה על הגוף מפני מחלת הסרטן, וביכולתה גם להפחית דלקות. התרכובות הקיימות בה שאחראיות לזה הן טרפינן, קוורצטין וטוקופרול, שכולן יחדיו נמצאו במחקרים כמסייעות בהאטת התפתחות גידולים בריאות, בערמונית, בחזה ובמעי.

3. עוזרת לשמור על לב בריא

כוסברה ובריאות הולכים יד ביד גם בכל מה שנוגע לשמירה על לב חזק. זאת משום שצריכת כוסברה נמצאה במחקרים כמסייעת להפחתת לחץ דם וכמות ה-LDL בגוף, שהוא הכולסטרול הרע. הכוסברה היא גם צמח משתן שעוזר לגוף להפריש עודפים של מלחים ונוזלים, מה שמסייע גם כן בהפחתת לחץ הדם. בנוסף לכל, אנשים מדווחים כי שילוב כוסברה במאכלים מונע מהם את הצורך להוסיף להם הרבה מלח – הרגל שמשפר בעצמו את בריאות הלב. בקרב אוכלוסיות שבהן נהוג לצרוך הרבה כוסברה במאכלים המסורתיים, נמצא גם כי יש פחות מקרים של מחלות לב, בייחוד כשמשווים אותם לאנשים שחיים בחברה המערבית ושצורכים הרבה יותר מלח.

4. מסייעת לשמור על מוח צעיר ובריא

מחלות רבות שקשורות למוח, כמו פרקינסון ואלצהיימר, מקושרות לדלקות, וכפי שכבר ציינו יש לעלי כוסברה סגולות אנטי דלקתיות. המאפיין הזה הופך אותם גם לכלי יעיל בהגנה על בריאות המוח בגילאים מבוגרים, כשבמחקרים נמצא כי תמצית כוסברה סייעה להגן על תאי מוח של עכברים מפני נזקים שונים. בנוסף, במחקר אחר התגלה כי צריכת העלים עוזרת לשפר את יכולות הזיכרון ואף להתמודד עם חרדה, ואף התגלה כי התמצית יעילה כמעט כמו דיאזפאם– תרופה שמטרתה בין היתר לנגוד חרדה.

5. שומרת על הגוף מפני זיהומים

בכוסברה יש תרכובות אנטי-מיקרוביאליות שעוזרות לגוף להילחם נגד זיהומים מסוגים שונים, כמו למשל חיידק הסלמונלה. במחקר שנערך בהודו נמצא גם כי הכוסברה משתייכת לשורה ארוכה של צמחי תבלין שמסייעים להילחם בזיהומים בדרכי השתן, ובמחקרים אחרים נמצא כי שמן כוסברה עוזר למנוע הרעלת מזון.

איך אוכלים זרעי כוסברה ומשלבים אותם בבישולים?

את העלים אתם בטח יודעים כבר איך להוסיף למאכלים, אך מה בנוגע לזרעים? כדי להפיק את המירב מהזרעים, עליכם לטגן, לקלות או לבשל אותם, זאת על מנת להוציא מהם את השמנים שאחראיים לטעמם וליתרונותיהם הבריאותיים. אפשר למשל לטגן את הזרעים בשמן כדי לשלב את טעמם בו ולאחר מכן להשתמש באותו השמן לטיגון או בישול מאכלים אחרים. ניתן גם לכתוש את הזרעים הקלויים לצורת אבקה ולהשתמש בה לתיבול, למשל כשמכינים מלפפונים חמוצים. בצורה כזו הם מקבלים טעם לימוני-הדרי. אפשר גם לבשל את הזרעים בסיר עם מעט מים רותחים ולהכין כך תה בריא – צריך רק לסנן את הזרעים ולשתות את המים שנותרו בסיר.

כמה מילים לסיכום

לאחר שהובהר למה כוסברה זה בריא ואיך משלבים אפילו את הזרעים שלה בתזונה, הגיע הזמן לשלב אותה בתזונה. כל חלקי הצמח אכילים ואפשר להוסיף את הכוסברה לכל מאכל שאתם מכינים, אז נסו לשלב אותה במנות שלכם ודאגו לבריאותכם בעזרת תוספת קטנה אך משמעותית.