X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 אבקת חלבון פאוורטק כשרה 700 גרם 
 רק ב- 79 ש"ח !!! 
  > לחץ לרכישה <  

 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

הכירו 5 מאכלים שתורמים לתחושת שובע מתמשכת

אילו מאכלים הם המשביעים ביותר, מה משפיע על יכולתו של מזון מסוים להיות משביע ואיך בכלל מודדים עד כמה הוא משביע ?

הדברים שאנחנו אוכלים קובעים כמה שבעים נרגיש לאחר מכן, וככל שהמאכל פחות משביע, כך יש לצרוך יותר קלוריות ממנו כדי להרגיש מסופקים מהארוחה. לכן כדאי לדעת אילו מאכלים הם המומלצים ביותר כדי ליצור תחושת שובע לאורך זמן, וזה חשוב במיוחד אם אתם מעוניינים לרדת במשקל בצורה בריאה. אך לפני הכול, צריך להבין מה משפיע על תחושת השובע שלנו לאחר צריכת מזון, ומומלץ להתחיל מלהכיר את 5 המזונות המומלצים ביותר לתחושת שובע מתמשכת.

מה גורם לתחושת שובע ומה הופך מאכלים למשביעים?

בשנת 1995 באוניברסיטת סידני שבאוסטרליה, החליטו ליצור סולם שיבדוק עד כמה מזונות נפוצים משביעים. במחקר נבדקו 240 קלוריות של 38 מזונות שונים, והם כולם דורגו על פי רמת השובע שלהם.

המאכלים המשביעים ביותר במדד השובע הם בעלי המאפיינים הבאים:

תכולת חלבון גבוהה – החלבון גורם לשינויים בהפרשת הורמונים שמשפיעים על רעב, כמו גרלין ו-GLP-1.

√ תכולת סיבים גבוהה – הסיבים מאטים את התרוקנות הקיבה ומאריכים את משך הזמן שלוקח למזון להתעכל.

√ נפח גבוה – מאכלים רבים מלאים במים ואוויר, ואכילתם מסייעת לשמור על תחושת שובע ובו זמנית לצרוך מעט קלוריות.

√ מעט קלוריות ביחס למשקל – מאכלים שכאלה לרוב מכילים הרבה מים וסיבים ומעט מאוד שומן.

חשוב לציין גם כי מוצרים לתחושת שובע תמיד יהיו מלאים ולא מעובדים, כמו למשל לחם מלא במקום לחם לבן.

1. תפוחי אדמה מבושלים

בתפוחי אדמה יש הרבה מים ופחמימות, כמות בינונית של סיבים וחלבון וכמעט אין בהם בכלל שומן. במדד מאכלים שגורמים לתחושת שובע תפוח האדמה הגיע למקום הראשון, ובמחקרים אחרים אף התגלה כי ייתכן שההשפעה המשביעה שלו נובעת מסוג החלבון שמצוי בו שנקרא PI2 ונמצא כמדכא תיאבון.

2. ביצים

ביצים הן בריאות מאוד, כשרוב החומרים המזינים שבהם נמצאים בחלמון, ביניהם נוגדי חמצון, לוטאין וזיאקסנטין, שמסייעים גם לשמירה על העיניים. עם זאת מה שמעניין אותנו כאן בעיקר זה החלבון הבריא שבביצה, שמסייע למנוע תחושת רעב ביעילות רבה יותר מאשר פחמימות. מומלץ לאכול 2 ביצים לפחות בבוקר כדי לשמור על תחושת שובע עד לשעות הצהריים.

3. שיבולת שועל

גם דייסת שיבולת שועל היא בחירה נפוצה לארוחת בוקר, וזאת משום שיש בה מעט מאוד קלוריות ובה בעת גם הרבה סיבים להרגשת שובע. במחקר שבו השוו בין צריכת שיבולת שועל לבין צריכת דגני בוקר, נמצא ששיבולת השועל מסייעת לשמור יותר על תחושת שובע משום שהסיבים שבה אוגרים נוזלים, מה שגורם לבטן להתרוקן לאט יותר.

4. דגים שמנים

לא מעט אנשים צורכים תוספי תזונה שמטרתם בין היתר לספק לגוף ויטמינים, מינרלים וחומרי הזנה איכותיים, ובדגים שמנים ניתן למצוא את אחד החשובים שבהם – חומצות שומן אומגה 3. לא רק שמדובר בחומר שחיוני לשמירה על בריאותנו, אלא גם שהוא מסייע לשמור על תחושת שובע והדג אף דורג כמקור החלבון הכי משביע מבין כל המאכלים שנבדקו במחקר של מדד השובע.

5. ירקות

תאמינו או לא, אבל ניתן לצרוך גם צמחים לתחושת שובע, זאת כל עוד עושים את זה נכון. משום שירקות מכילים הרבה סיבים ומים, הם עוזרים לשמור עלינו שבעים לאורך זמן, ובמחקרים נמצא שאכילת סלט לפני ארוחה יכולה להפחית את כמות הקלוריות שנצרוך במהלך הארוחה עצמה. לכן אם ברצונכם לשלוט בכמות המזון והקלוריות שתצטרכו לפני שתרגישו שבעים, העדיפו להתחיל ארוחות עם סלט ירקות.