X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 אבקת חלבון פאוורטק כשרה 700 גרם 
 רק ב- 79 ש"ח !!! 
  > לחץ לרכישה <  

 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

 

הסיבות והסימנים להיחלשות מערכת החיסון וכיצד לחזק אותה

 

מערכת החיסון מגנה על גוף שלנו מפני פלישת חיידקים, נגיפים, פטריות וטפילים, מפני רעלנים והתפתחות מחלת הסרטן. קשה לזהות מיד תסמינים למערכת חיסון חלשה, אך ברגע שמכירים אותם ניתן לבצע מספר פעולות כדי לפתור את הבעיה. למרות שהתזונה שלנו משפיעה רבות על החוזק שלה, בעניין מערכת חיסונית חלשה טיפול תזונתי זה לא הדרך היחידה לסיוע, יש צורך גם להפסיק הרגלים מסוימים שמזיקים לגופנו. מומלץ שתכירו כיצד לזהות חולשה של מערכת החיסון, איך למנוע אותה וכיצד לחזק אותה.

 

איך מזהים מערכת חיסונית חלשה?

הכירו את 4 הסימנים הנפוצים הבאים:

1. תשישות לא מוסברת

אם אתם מתעוררים מדי בוקר עם תחושת עייפות שהקפה לא עוזר להפיג, יכול מאוד להיות שאתם סובלים מבעיה של מערכת חיסונית נמוכה. כשהיא לא עובדת כמו שצריך הגוף שלכם נשאר חסר אנרגיות משום שקשה לו יותר להדוף בקטריות, ועליו להשקיע יותר מאמצים בכך מאשר בפעולות אחרות.

2. מחלות שחוזרות על עצמן ונמשכות זמן רב

רק הבראתם מהצינון וכבר הספקתם להצטנן שוב? לרוב אין סיבה שאדם יחלה יותר מפעמיים בשנה בצינון, ואם אתם חולים בו יותר, יכול מאוד להיות שאתם סובלים ממערכת חיסון חלשה. בנוסף, משך הזמן של המחלה הוא בממוצע 7-10 ימים, כשלגוף לוקח כ-3-4 ימים לפתח נוגדנים כדי להילחם בה. אם לגופכם לוקח זמן רב יותר להחלים, סביר להניח שמשהו לא כשורה במערכת החיסונית שלכם.

3. בלוטות לימפה נפוחות

בלוטות הלימפה מצויות בכל רחבי הגוף, אך קל להבחין בהן בצוואר, במפשעה ובבית השחי. כשהבלוטות מסננות נוזל לימפטי, תאי הדם הלבנים מחסלים חיידקים וזיהומים שחדרו לגוף, אך אם הבלוטות נפוחות, סימן שהגוף מתקשה בזאת. אם הנפיחות היא תמידית, יש סיבה לחשוד שמערכת החיסון שלכם חלשה.

4. פצעים שמחלימים באיטיות רבה

ברגע שאתם נחתכים או נפצעים, העור שלכם עובר למצב "תיקון נזקים". בזמן זה הגוף עובד קשה כדי להגן על האזור הפצוע מזיהומים, ושולח אליו דם עשיר בחומרי הזנה כדי ליצור עור חדש. המהירות של התהליך הזה תלויה בחוזק של מערכת החיסון, וכשהיא חלשה נראה כאילו שהפצעים פשוט מסרבים להחלים.

 

מה הסיבות להיחלשות המערכת החיסונית?

במקרה של מערכת חיסונית חלשה סיבות יכולות להיות שונות ומגוונות, חלקן תחת שליטתנו וחלקן פחות. אלו הסיבות שנמצאות תחת שליטתכם ומחלישות את המערכת החיסונית:

  • עישון
  • תזונה שאינה עשירה בפירות וירקות
  • אי ביצוע כושר גופני
  • משקל גוף עודף
  • שתיית אלכוהול בכמות מופרזת
  • חוסר שעות שינה
  • לחץ כרוני

בחלק מהסיבות קל יותר לטפל ובחלק פחות, אך יש לעשות ככל הניתן כדי לשמור על הגוף בריא ועל מערכת החיסון חזקה ויציבה.

 

איך בודקים מערכת חיסונית?

כדי לבדוק את חוזק המערכת החיסונית, יש לבצע בדיקת דם שבה מוודאים מה כמות תאי מערכת החיסון שמצויים בדם. תאי החיסון כוללים את תאי הדם הלבנים לסוגיהם השונים, וכן רקמות ואיברים כמו מח העצם, בלוטות הלימפה, השקדים, הכבד ועוד. במקרה של מערכת חיסונית חלשה אצל ילדים או מבוגרים, הבדיקות יעידו על כמות נמוכה של תאי מערכת החיסון. מנגד, יכול להיות שבבדיקות יימצא שהתאים לא מתקשרים אחד עם השני כמו שצריך, וזאת הם עושים בעזרת חלבונים וגליקופרוטאינים שונים.

 

ויטמינים לחיזוק מערכת החיסון

נשים הסובלות ממערכת חיסונית חלשה אחרי לידה ומי שרוצה לחזק את המערכת החיסונית שלו או של ילדיו, אלו הוויטמינים והמזונות שעליכם להקפיד לצרוך יותר:

  • ויטמין C: פירות הדר, קיווי, פלפל אדום, עגבנייה, כרוב, מלון, תותים וברוקולי.
  • ויטמין D: פטריות, ביצים, כבד ודגים. בנוסף, מומלץ להיחשף לשמש לפחות חצי שעה ביום לתיקון מערכת חיסונית מדוכאת.
  • ויטמינים מקבוצת B: אגוזים, דגנים מלאים, בשר, דגים, ביצים, בננה ותרד.
  • ויטמין E: ירקות ירוקים עם עלים, שמנים צמחיים, אגוזים ודגנים מלאים.