X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 אבקת חלבון פאוורטק כשרה 700 גרם 
 רק ב- 79 ש"ח !!! 
  > לחץ לרכישה <  

 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

 

6 דרכים לעיכוב ומניעת מחלת הדמנציה / אלצהיימר

 

מה זה דמנציה ואלצהיימר ואיך למנוע את התדרדרות המוח שנובעת מהם ? לפניכם 6 דרכים יעילות ומוכחות מדעית

מומחים טוענים כי 1 מתוך כל 3 אנשים בחברה המערבית נמצא בסיכון לסבול מדמנציה, ומדובר בסטטיסטיקה מדאיגה כשמבינים שלעת עתה אין תרופה למחלה. קשה גם לאבחן אותה בשלבים מוקדמים, משום שיש למשל למחלת אלצהיימר דרגות חומרה שונות, כשרק בשלב השלישי מתחילים להופיע סימנים שמתריעים את הסביבה בנוגע לכך שמשהו מתרחש במוחו של האדם שהם אוהבים. למרות זאת ואף על פי שלא ניתן למנוע את המחלה לחלוטין, בהחלט אפשר לעכב את התפתחותה, והיום תלמדו כיצד לעשות זאת.
 

מהי דמנציה– הסבר קצר על המחלה

דמנציה היא למעשה לא מחלה במלוא מובן המילה, אלא שם כולל של מגוון תסמינים שמקושרים לדעיכה בזיכרון וביכולות מוחיות אחרות, שמפחיתים את יכולתו של האדם לתפקד באופן יומיומי. אלצהיימר היא המחלה שמאובחנת ב-60-80% ממקרי הדמנציה, והגורם השני הנפוץ ביותר הוא דמנציה וסקולרית שמתחילה בעקבות שבץ.

במקרה של אלצהיימר תסמינים נפוצים הם:

√ איבוד זיכרון

√ קושי בתכנון, פתירת בעיות, דיבור, קבלת החלטות, השלמת משימות מוכרות וזיהוי מקומות וזמנים

√ אובדן ראייה ויכולות מוטוריות

√ שינויים באישיות או במצב הרוח

איך למנוע אלצהיימר– 6 דרכים מוכחות

אי אפשר למנוע את התפתחות המחלה באופן מוחלט, ומי שעתיד לסבול ממנה אכן יחווה אותה בשלב כזה או אחר, אך בהחלט אפשר להאט את קצב התפתחותה. איך מעכבים את מחלת הדמנציה ? לפניכם 6 דרכים שנבדקו והוכחו כמועילות במיוחד:

1. עסקו בפעילות גופנית באופן קבוע

לפי קרן המחקר ומניעת האלצהיימר האמריקאית, ביצוע אימונים גופניים באופן קבוע מפחיתה את הסיכון שלכם לחוות אלצהיימר בגיל צעיר ב-50%. יתרה מכך, אימונים גופניים יכולים להאט את ההתדרדרות המוחית גם בקרב אלו שכבר סובלים מדמנציה. זאת משום שהמוח ממשיך ליצור קשרים עצביים חדשים ומתחזק קשרים עצביים ישנים כשעושים פעילות גופנית באופן קבוע.

√ שאפו להקדיש לפחות 150 שעות בשבוע לפעילות גופנית מתונה בעוצמה בינונית, כמו אימוני קרדיו וכוח – מומלץ מאוד לעסוק בהליכה ושחייה.

√ אם אתם מעל גיל 65, בצעו 2-3 אימוני כוח מדי שבוע. בניית שרירים עוזרת למוח לשמור על בריאותו.

√ מומלץ מאוד גם לבצע אימונים שכוללים שמירה על שיווי משקל והפעלת קואורדינציה, זאת בעיקר משום שנפילה בגיל מבוגר עלולה לפגוע בראש, מה שיחמיר את הסיכון לסבול מדעיכה ביכולות המוח. כדאי מאוד להתנסות ביוגה לשם כך.

2. חזקו את הקשרים החברתיים שלכם

בני אדם הם יצורים חברתיים, והמוח שלנו צריך שנהיה בקשר עם אנשים אחרים כדי שיפעל היטב. אתם לא צריכים לצאת למסיבות בכל ערב – מספיק שתיפגשו באופן קבוע עם חברים פנים מול פנים ותדברו איתם על החיים והרגשות שלכם. זה חשוב במיוחד לקשישים, שנוטים להיות בודדים יותר ויותר לאורך השנים. כדי לעודד את עצמכם לפגוש אנשים אחרים נסו את הדברים הבאים:

√ התנדבות בגופים שונים

√ הצטרפות לחוג בנושא שמעניין אתכם

√ שמירה על קשר עם השכנים

√ קביעת מפגשים שבועיים עם חברים
 

3. שמרו על תזונה בריאה

דלקות ותנגודת לאינסולין פוגעים ביכולת של תאי העצב שבמוח לתקשר אחד עם השני, כשאלצהיימר אפילו נקראת "הסוכרת של המוח", ומחקרים רבים מראים כיום כי יש קשר ישיר בין הפרעות מטבוליות לבין היכולת של המוח לעבד מידע. לכן חשוב לצרוך מזון בצורה נכונה שתעזור להפחית דלקות ותגן על המוח.

√ צרכו כמה שפחות סוכר ופחמימות מעובדות, כמו קמח לבן, אורז לבן ופסטה – כל אלו מובילים לקפיצה ברמות הסוכר.

√ אכלו תזונה ים תיכונית – מחקרים עדכניים רבים מראים כי תזונה ים תיכונית עוזרת להפחית את ההתדרדרות הקוגניטיבית של המוח, והיא כוללת הרבה ירקות, קטניות, דגנים מלאים, דגים ושמן זית.

√ עליכם להימנע מצריכת שומן טראנס, שמגביר דלקות והימצאות של רדיקלים חופשיים בגוף, ובה בעת לצרוך יותר חומצות שומן אומגה 3, שמפחיתות את הצטברות גושי פלאקים עמילואידיים במוח, אשר מובילים לאלצהיימר. אומגה 3 תוכלו לצרוך דרך דגים כמו סלמון, טונה וסרדינים, או דרך תוספי תזונה.

√ במקרה של אלצהיימר מניעה יכולה להיעשות גם בעזרת מנהג פשוט של שתיית תה מדי יום, כשהסוגים המומלצים ביותר הם תה לבן ותה אולונג. שאפו לשתות לפחות 2 כוסות תה ביום.
 

4. הפעילו את המוח שלכם

המוח הוא כמו שריר, ואם לא מפעילים אותו הוא מתנוון. לכן חשוב לאמן ולחזק אותו באופן קבוע, ומומלץ לנסות את הדרכים הבאות:

√ למדו שפה חדשה, התאמנו על כלי נגינה חדש או למדו כיצד לצייר – כל תחביב חדש שיצריך מכם ללמוד אותו יכול לעזור, וככל שהוא יותר מסובך כך טוב יותר.

√ אתגרו את עצמכם ללא הפסקה, משמע אם אתם לומדים דבר מה חדש, נסו להמשיך וליצור לעצמכם אתגרים שתצטרכו להתגבר עליהם. אם למשל אתם לומדים לנגן על כלי נגינה חדש וכבר השתלטתם עליו, נסו להתמקד בטכניקה שעוד לא הצלחתם להשתלט עליה כמו שצריך או פשוט למדו לנגן יצירה מוכרת וקשה.

√ עשו דברים בדרך שאתם לא רגילים אליה – זה יכול להיות נסיעה למקום מוכר בדרך חדשה במקום אותה הדרך הרגילה שבה אתם נוסעים, או להשתמש ביד החלשה כדי לבצע פעולות שגרתיות כאלה ואחרות. זה יעזור ליצור קשרים חדשים במוח שלכם.

√ פתרו חידות שיעסיקו את המוח שלכם בחשיבה. זה יכול להיות אפילו דברים פשוטים כמו תשבצים או סודוקו.
 

5. שנו כמו שצריך בכל לילה

במקרה של אלצהיימר שלבים מתקדמים של המחלה עלולים לגרום לחולים לסבול מבעיות שינה שונות. אך מחקרים עדכניים מראים כי הפרעות שינה הן לא רק תסמין של אלצהיימר, אלא גם גורם אפשרי. כמות השינה שלנו משפיע על כמות חלבון העמילואיד בטא שנאגר במוח ומעיד על אלצהיימר, וכדי לישון כמו שצריך, נסו את הטיפים הבאים:

√ לכו לישון והתעוררו בשעות קבועות – גם בסוף השבוע.

√ צרו לעצמכם "טקס לפני השינה", ממש כמו שיש לילדים קטנים. תוכלו לעשות מתיחות במיטה או לכתוב יומן – שניהם מומלצים מאוד – וכך המוח שלכם יבין עם הזמן שהפעילויות האלו מסמלות שבקרוב אתם צריכים להירדם, ויתכונן לכך בהתאם.

√ אל תכללו אמבטיה חמה כחלק מהטקס שלכם לפני השינה. כשאנחנו ישנים הגוף שלנו מתקרר, ואמבטיה חמה מעלה את הטמפרטורה שלו ופוגמת ביכולתו לקרר את עצמו במהירות, משמע ייקח לכם יותר זמן להירדם.

√ הימנעו מבהייה במסכים במשך שעה לפחות לפני השינה – זה כולל את מסך הטלוויזיה, הסמארטפון או המחשב. האור הכחול שמופרש מהם פוגע ביכולת של המוח שלכם להירדם כמו שצריך.

√ בדקו אצל רופא האם אתם סובלים מדום נשימה בשינה, שגורם לכם להתעורר במהלך הלילה מספר רב של פעמים בלי לשים לב לכך, ולהתעורר עייפים.
 

6. הפחיתו את רמות הלחץ בחייכם

הטיפ הזה הוא אולי הקשה ביותר ליישום, אך ייתכן מאוד כי גם החשוב ביותר. ללחץ גבוה מחיר כבד למוח ולמערכת העצבים, והוא פיזית מקטין אזורים במוח שקשורים לזיכרון. מי שכבר סובל ממחלת אלצהיימר טיפול בלחץ לאו דווקא יעזור לו, אך כדי לשמור על עצמכם מפני המחלה, נסו את השיטות הבאות:

√ נשמו עמוק –זה אמנם נשמע נדוש, אך נשימה עמוקה אכן עוזרת להרגיע את הגוף בכל מצב, וכדאי להקדיש אפילו מספר דקות ביום פשוט לנשימה מודעת בקצב איטי, ללא הסחות דעת.

√ בצעו פעילויות מרגיעות באופן קבוע, כמו טיול בפארק שליד הבית, יוגה או אמבטיה חמה ומרגיעה– אך כאמור, לא מיד לפני השינה.

√ שמרו על חוש הומור, ובמיוחד למדו כיצד לצחוק על עצמכם. הצחוק טוב לבריאות והוא הדרך הטובה והיעילה ביותר להפחית את רמות הלחץ שלנו בחיים.