X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 אבקת חלבון פאוורטק כשרה 700 גרם 
 רק ב- 79 ש"ח !!! 
  > לחץ לרכישה <  

 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

 

צום והשפעתו על הגוף

 

את הצום כולם מכירים מיום כיפור עוד מילדות, אך לאחרונה יותר ויותר אנשים בוחרים לצום גם עבור היתרונות הבריאותיים שהמנהג מספק, שכן ביכולתו לעזור לגופנו לנקות רעלים ולרדת במשקל. אם אתם מעוניינים לצום ולא משנה מאיזה מניע, חשוב שתכירו את סוגי הצום, את הסיבות להם ומה קורה לגופנו בעקבותיהם.

3 סוגי הצום הקיימים

פרט לצום שנעשה בעקבות מצב נפשי, מחלה או שביתת רעב, ישנם 3 סוגי צום שיכולים לתרום רבות לגוף ולנפש:

1. צום דתי / רוחני – זהו הצום המוכר ביותר, שנעשה על ידי הרוב ביום כיפור אחת לשנה, אולם במהלך השנה ישנם מועדים רבים אחרים שבהם נהוג לצום, וביניהם תשעה באב, עשרה בטבת, י"ג באדר ועוד... המטרה של הצום הזה היא לענות את הגוף על מנת לזכות בנפש טהורה.

2. צום לצורך ניקוי רעלים – אחרי צום של יום אחד מאגרי הגלוקוז בגוף מתרוקנים והוא מתחיל לייצר רב סוכר בשם גליקוגן, שישמש אותו לאנרגיה במקום הגלוקוז. כשנגמר הגליקוגן, הגוף מתחיל לשרוף שומנים כדי לספק לעצמו "דלק", ובנוסף הוא מתחיל לשקם את עצמו בעזרת שינויים הורמונליים. לרוב, בצום שכזה לא תהיה הימנעות מוחלטת מצריכת חומרים מזינים, אך הצריכה שלהם תהיה בצורת מיצים טבעיים או תוספי תזונה.

3. צום לפני ניתוח – הסיבה לכך שיש לצום לפני הניתוח היא משום שבעת ההרדמה הרפלקסים הטבעיים של הגוף אינם עובדים, ושרירי הקיבה שאמורים לשמור על האוכל בתוכה עלולים לגרום לו לצאת דרך הוושט ולחדור לריאות. במצב רגיל הגוף ישתעל או יקיא, אך בעת ההרדמה הסיכון לשאיפת התוכן הקיבתי עולה, ועל כן מדובר בחובה שאין לזלזל בה. עבור צום לפני ניתוחים יש להימנע מאכילה או שתייה במשך 6-12.

צום לסירוגין ו- 5 יתרונותיו הבריאותיים

הצום יכול להיות מועיל מאוד לגוף אם מבצעים אותו לסירוגין. ישנן 4 שיטות שונות לביצוע צום לסירוגין:

  • 12:12 – במהלך 12 שעות אוכלים 3 ארוחות, ולאחר מכן צמים למשך 12 שעות. צום זה לא מסייע בירידה במשקל.
  • 16:8 – אוכלים 2 ארוחות במשך 8 שעות, ולאחר מכן צמים למשך 16 שעות. לרוב מדלגים על ארוחת הבוקר, וזו השיטה הפופולארית ביותר.
  • 20:4 – אוכלים 2 ארוחות תוך 4 שעות, ולאחר מכן צמים במשך 20 שעות. צום זה נקרא גם "דיאטת הלוחם".
  • 23:1 – בצום זה אוכלים רק ארוחה אחת ביום, ובכל שאר היממה צמים.

כאמור, הצום לסירוגין מספק כמה יתרונות בריאותיים חשובים, ולפניכם 5 העיקריים ביניהם:

1. עוזר לגוף לשלוט על רמות הסוכר על ידי הפחתת תנגודת לאינסולין, על כן הוא מומלץ לחולי סוכרת עבור התמודדות עם המחלה.

2. מאפשר לגוף להילחם ביעילות נגד דלקות כרוניות, שעלולות להוביל למחלות לב, דלקת מפרקים שיגרונית ואף סרטן. לכן יש המבצעים צום רפואי כאמצעי לריפוי מחלות ומניעתן.

3. משפר את בריאות הלב על ידי הפחתת רמות הכולסטרול, הטריגליצרידים ולחץ הדם.

4. מסייע לתהליך הירידה במשקל על ידי כך שהוא משפר את קצב חילוף החומרים ומצמצם את תחושת הרעב בין הארוחות.

5. מגביר את הפרשת הורמון הגדילה (סומטוטרופין), שהינו חיוני לחיזוק השרירים

דברים שחשוב לזכור בנוגע לצום

כשאתם צמים הגוף שלכם נמצא במצב של לחץ ומצוקה, מה שעלול להחליש את מערכת העיכול. על כן, לא משנה אם אתם צמים ביום כיפור או אם אתם צמים על מנת לנקות את הגוף מרעלים, חשוב שתעשו זאת נכון ותדעו כיצד להקל עליכם ועל מערכת העיכול שלכם ולצאת מהצום בצורה נכונה.

לפני תחילת הצום

  • יש להימנע מצריכת מאכלים מלוחים, חריפים או מתוקים, אשר גורמים לתחושת צמא.
  • מומלץ שלא לאכול ארוחה גדולה מדי, שכן תהליך העיכול זקוק לנוזלים רבים כדי לעבוד.
  • כדאי לשתות מיץ טבעי במקום כוס קפה אחרונה, משום שקפאין מייבש את הגוף.

לאחר הצום

  • שתו לפחות 5 כוסות מים שיחזירו לגופכם נוזלים.
  • מה אוכלים אחרי צום? מומלץ להתחיל עם קערת מרק, כשהדבר החשוב ביותר זה לספק לגוף פחמימות מורכבות שיספקו לו אנרגיה, ולכן העדיפו לצרוך לצדו גם לחם מלא.
  • הימנעו מצריכת חלבון מבשר אדום שמכביד על מערכת העיכול והעדיפו חלבון רזה מבשר עוף.
  • סיימו את הארוחה עם פרי אחד או שניים.