X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 אבקת חלבון פאוורטק כשרה 700 גרם 
 רק ב- 79 ש"ח !!! 
  > לחץ לרכישה <  

 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

שומנים בריאים – כל מה שצריך לדעת על מנת לשלב אותם בתזונה

מה הוא שומן בריא ומה הופך אותו לכזה ? באילו מזונות הוא נמצא ?

אנשים רבים נרתעים מהמילה "שומנים" כשמדובר בדיאטה או בניסיונות לשנות את הרגלי התזונה ולהפוך אותם לבריאים יותר. עם זאת, שומן זה לא דבר רע כמו שהתרגלנו לחשוב, ויש כמה סוגים שדווקא מועילים לנו, חשובים ונחוצים לגופנו. גופו של אדם מבוגר צריך לקבל 20-35% מסך הקלוריות שהוא צורך כשומן. אז איך נדאג לצרוך את הכמות המומלצת ?

מה הם שומנים בריאים

המונח "שומן בריא" מתייחס לשומן בלתי רווי ושומן רב בלתי רווי. מה שהופך אותם לבריאים בין היתר זו היכולת שלהם להפחית את רמת הכולסטרול הרע בדם (LDL) שחוסם את העורקים. את השומן הרב הבלתי רווי אנו מכירים גם בשמות אחרים, כששני סוגיו העיקריים הם חומצות שומן אומגה 3 וחומצות שומן אומגה 6, שהכרחיות לתפקוד המוח ולהתפתחות התאים, וכשצורכים אותן באופן קבוע יחדיו הן מסייעות להפחית את רמת הכולסטרול הרע בדם.

רשימת שומנים בריאים – 8 סוגים שכדאי להכיר

אחרי שהכרנו מה הם שומנים בריאים לגוף, הגיע הזמן לגלות איך לצרוך אותם. לפניכם 8 המקורות המומלצים ביותר לצריכת שומן טוב:

1. אבוקדו

בעוד שרוב הפירות מכילים בעיקר פחמימות, האבוקדו מכיל 77% שומן בלתי רווי שנקרא חומצה אולאית –  אותה חומצת שומן שאפשר למצוא גם בשמן זית, המועילה רבות לגוף.

2. גבינה

מאכלים עם שומן בריא מגיעים מהחי ומהצומח, אחד המומלצים ביותר הוא גבינה. הגבינה מהווה מקור עשיר בסידן, ויטמין B12, זרחן, סלניון וחלבון.

3. שוקולד מריר

השוקולד המריר האיכותי הוא אחד המאכלים שגם כיף לאכול וגם נחשבים בריאים מאוד לגוף, כש-65% מהקלוריות שבו הן שומן בריא. פרט לשומן טוב יש בו סיבים תזונתיים, ברזל, מגנזיום, נחושת, מנגן ולא מעט נוגדי חמצון – אפילו יותר מאשר באוכמניות.

4. ביצים

בעבר התייחסו לביצים כמאכל לא כל כך בריא, בעיקר בגלל רמת הכולסטרול הגבוהה שבחלמון. עם זאת, מחקרים חדשים מראים שהכולסטרול שבביצה לא משפיע על רמת הכולסטרול שבדם של רוב האנשים, ושביצה שלמה יכולה אף לספק כמעט כל צורך תזונתי שקיים. הביצים המומלצות ביותר הן אלו המועשרות באומגה 3.

5. דגים שמנים

כל מי שרוצה לצרוך שומנים בריאים בדיאטה חייב לשלב בה דגים שמנים, כמו סלמון, סרדין, מקרל, פורל וכדומה. בדגים האלה תמצאו כמות גבוהה של חומצות שומן אומגה 3 וגם חלבון איכותי ובריא. אם אתם לא אוכלים דגים, מומלץ שתצרכו תוספי מזון עם שמן דגים.

6. זרעי צ'יה

בכל 30 גרם של זרעי צ'יה תמצאו 10 גרם של שומן, וכמעט כל הפחמימות שבזרעים הם סיבים, כך שרוב הקלוריות שבהם מגיעות מהשומן. ולא מדובר בסתם שומן, אלא בחומצות שומן אומגה 3 מסוג ALA.

7. שמן זית כתית

אין אחד שלא יסכים עם העובדה ששמן זית כתית הוא אכן שומן, אך שומן בריא מאוד. זהו מרכיב עיקרי בתזונה הים תיכונית, אשר לה יש שלל יתרונות לגוף, ופרט לשומן בריא, שמן הזית מספק לגוף גם ויטמינים מסוג E ו-K, והוא מלא בנוגדי חמצון שנלחמים בדלקות.

8. אגוזים

עוד סוג של שומנים בריאים מן הצומח שגם כיף לאכול, כמו השוקולד, הם אגוזים. הם מלאים בשומנים בריאים ובסיבים, ונחשבים גם למקור מצוין של חלבון ,ויטמין E ומגנזיום – מינרל שרוב האנשים לא צורכים ממנו מספיק.