X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

תוספי התזונה המובילים למוח ולשיפור הזיכרון

האם תוכלו לדמיין את חייכם מבלי היכולת לזכור? התשובה לכך היא מן הסתם שלילית. הזיכרון מתאר שורה של תהליכים קוגניטיביים שונים שבזכותם כל אדם יכול לקלוט מידע, ללמוד אותו ולאחסן אותו בצורה כזו הזמינה לשליפתו בשעת הצורך. הפרמטרים המשפיעים על היכולת לזכור, ללמוד ולקלוט הם גיל, מחלות, מצבים נפשיים כדוגמת חרדות או טראומות וגם תרופות שונות שנוטלים דרך קבע. מחקרים גילו כי דבקות באורח חיים בריא ומאוזן המבוסס על פעילות גופנית ועל תזונה נכונה, מסייע באופן ישיר לתקינות הפעילות המוחית.

עם קצב ההתבגרות, המנגנונים שדואגים לטפל במידע מתעייפים ומבצעים עבודה פחות יעילה. למרות שהנטייה היא לקשר את יכולות הזיכרון בעיקר לגיל, חשוב לדעת כי ישנן סיבות נוספות המקשות על הזיכרון כאשר אחת מהן היא חוסר תרגול מוחי והזנחת המאמץ שבאתגור השכלי. הפעילות המוחית מתרחשת באמצעות קשרים עצביים המחליפים ביניהם מסרים. כיום, ניתן לשפר את הפעילות המוחית באמצעות תוספי תזונה לשיפור זיכרון.

חשיבותו של המזון והשפעתו

המזון שצורכים בני אדם מסייע באופן ישיר ביצירה מגוונת מאד של נוירוטרנסמיטורים (מתווכים עצביים) המתפקדים בצורה שונה. כך לדוגמא, עם החומצה האמינית טריפטופן. חומצה זו מגיעה אל הגוף באמצעות חלבון הנצרך בתזונה. היא הופכת לסרוטונין, שהוא נוירוטרנסמיטור בעל פעילות מרגיעה ומעלה את המצב רוח. דוגמא נוספת היא החומצה האמינית טירוזין, המשמשת את הגוף כחומר מוצא לדופמין, שהוא נוירוטרנסמיטור שבפעולתו יוצר תחושה של עוררות וחדות מחשבתית.

למזון יש השפעה רבה על תפקודי הזיכרון והמוח. בעוד ישנם מזונות שתורמים ומסייעים לפעילות התקינה, ישנם גם מזונות המזיקים וחשוב להכיר אותם. הפחמימות הפשוטות והסוכרים ידועים ככאלו שאינם מומלצים לצריכה מרובה, וכעת מתגלה כי הם גם פוגעים בתפקודי המוח. כל עוד אתם רוצים לשמור על פעילות תקינה ומאוזנת של המוח, בדגש על ערות וחדות, ההמלצה הברורה היא להפחית ככל הניתן מזונות מתוקים ומזונות המבוססים על פחמימות ריקות. מה כן כדאי לאכול? מזונות חלבוניים כמו דגים, בשר, ביצים ומוצרי חלב.

תוספי התזונה המומלצים

השימוש בתוספי תזונה כיום הינו נפוץ והוא מעניק מענה איכותי לאנשים הסובלים מחוסרים שונים של ויטמינים. האם ויטמינים לשיפור זיכרון יכולים לסייע גם הם? התשובה לכך חיובית. ראשית, חשוב לזכור כי המוח הינו איבר "רעב" – כזה הזקוק לאנרגיה כפולה בהשוואה לתאי הגוף הרגילים ועל כן, תוסף מזון למוח אכן יכול לסייע.

אז אילו תוספי תזונה למוח מומלצים? ראשית, קבוצת ויטמיני B. הם ידועים ככאלו החשובים מאד למערכת העצבים והמוח, זאת מאחר וביכולתם לייצר מוליכים עצביים משמעותיים וחשובים כדוגמת סרוטונין. כשאין נוכחות מספקת של הויטמינים האלו, עולים סימפטומים שונים בדמות דיכאון ועייפות וגם פגיעה בזיכרון. צריכת קבוצת ויטמיני B, בדגש על ויטמין B6, מסייעת באופן ישיר להתמודד על סימפטומים אלו.

אחד מתוספי התזונה הפופולאריים ביותר כיום הוא תוסף האומגה 3 שיש לו מניפה רחבה של תועלות. אם אתם מחפשים ויטמינים ותוספי תזונה למוח – אומגה 3 יכולה לסייע גם לכם. לחומצות שומן אלו ישנה השפעה על הפעילות התקינה של המוח, ועל פי מחקרים שבוצעו לאחרונה גילו כי צריכה קבועה של תוסף התזונה אומגה 3 יכולה להביא להפחתת הסיכוי ללקות במחלת האלצהיימר.

תוסף נוסף וחשוב הוא הברזל. ישנו נתח לא קטן בכלל של אנשים הסובלים ממחסור ברזל – מחסור שבא לידי ביטוי בין היתר בהפרעות קשות בזיכרון ובריכוז. אלו משפיעים באופן ישיר על היכולת ללמוד ולקלוט מידע חדש, אך באמצעות תוספי תזונה מתאימים, ניתן להגיע לשיפור שישתקף בדמות עלייה ברמת המשכל ויכולת הקשב והריכוז.