X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 אבקת חלבון פאוורטק כשרה 700 גרם 
 רק ב- 79 ש"ח !!! 
  > לחץ לרכישה <  

 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

Z.M.A 'לגדול' בעת שאתה ישן

Z.M.A מעודד את הפרשתם של ההורמונים האנאבוליים ומסייע לךבעצמת אפקט האימון הגופני.
Z.M.A היא פורמולה פטנטית ייחודית המכילה רכיבים המסייעים לפעילות אנאבולית של השרירים.
ספורטאים רבים חשים תסכול רב בשל העובדה כי הם משקיעים זמן רב ומאמצים רבים בפיתוח שריריהם בה בעת שבלילה, במהלך השינה, מתרחשים בגופם תהליכים קטבוליים (תהליכי פירוק) הממזערים את האפקט החיובי של האימון.Z.M.A הוא תוסף המספק פתרון מעולה לבעיה מוכרת זו.
Z.M.A מעודד במהלך השינה את הפרשתם של ההורמונים האנאבוליים (הבונים) טסטוסטרון וIGF-1 - ובכך מסייע בתהליכי השיקום, הגדילה והבניה של
השריר.

יתרונות השימוש בZ.M.A

ידוע כי מאמץ גופני עצים ולחץ נפשי גבוה גורמים לדלדול מאגרי האבץ והמגנזיום בגוף (הפרשה מוגברת בשתן ובזיעה). ספורטאים רבים, אשר אינם
מצליחים להשלים רכיבים חיוניים אלה באמצעות התזונה, מצויים ברמת סיכון גבוהה לפתח מצבי חסר במגנזיום ובאבץ ובכך פוגמים באופן משמעותי
בביצועי הכוח והסבולת שלהם. נטילה יומית של תוסף התזונה Z.M.A תמנע חסרים במינרלים חיוניים אלה.

לנטילת Z.M.A במשולב עם תוכנית אימונים והקפדה על תזונה מתאימה מספר יתרונות:

  • הגדלת כוח השרירים ושיפור הסבולת השרירית
  • הפחתה בשכיחות הופעתן של עוויתות והתכווצויות שרירים
  • שיקום מהיר יותר של פציעות
  • שיפור ברמת הריכוז והערנות
  • ירידה באצירת נוזלים
  • שיפור איכות השינה

 אודות רכיבי הפורמולה:

אבץ

אבץ הוא מינרל בעל השפעה אנאבולית המסייע בתהליכי השיקום וההחלמה של רקמת השריר אשר ניזוקה במהלך האימון. חסר באבץ עלול לגרום לירידה ברכיב הכוח ובכך לפגום ביכולת הביצוע הגופני.
מינרל האבץ מעצים את השפעתם של ההורמונים IGF-1 וטסטוסטרון.(1) הורמון הטסטוסטרון הופך בגוף לדיהידרוטסטוסטרון
(DHT-Dihydrotestosterone) באמצעות האנזים 5 - אלפא רדוקטאז.
לDHT - זיקה חזקה יותר להיקשרות לאתרי הקישור לרצפטורים האנדרוגנים (כדוגמת הטסטוסטרון) מאשר טסטוסטרון, ועל-כן מפחיתה נוכחותו את ההשפעה האנאבולית של הטסטוסטרון בגוף.
אבץ, ובמיוחד אבץ בשילוב עם ויטמין B-6, מעכבים את האנזים 5 - אלפא רדוקטאז ואת ייצור הStamatiadis .DHT - ועמיתיו מצאו כי שילוב בין ויטמין B-6 לאבץ גורם לעיכוב האנזים 5 - אלפא רדוקטאז עד כדי 90% (2). כמו-כן, נמצא כי חסר באבץ גורם לירידה בריכוזי הטסטוסטרון בסרום בעוד שמתן תוספת אבץ, לגברים בעלי ריכוזים נמוכים של ההורמון, הכפילה את ריכוזו (3). נראה כי חסר באבץ גורם לירידה בפעילות הטסטוסטרון בשל הפחתה במספר אתרי הקליטה של ההורמון(4).
נוסף על כך, אבץ חיוני לפעילותם התקינה של אנזימים רבים הקשורים בתהליכים המונעים הצטברותה של חומצת החלב המכונה
'חומצת העייפות'.

מגנזיום

מגנזיום מעודד תהליכי שחרור אנרגיה (הן במטבוליזם האירובי והן במטבוליזם האנאירובי); 
מסייע לתהליכים האנאבוליים ברקמת השריר; תורם לשיפור בכוח השריר; מסייע לתהליכים
הקשורים בשיפור סבולת השריר ותורם להרפייתו של השריר. מגנזיום גם משפעל את
האנזימים החיוניים למטבוליזם של פחמימות ושל חומצות אמינו. חסר במגנזיום פוגם
החמצן לרקמת השריר ועלול לגרום לחולשה ולעוויתות בשריר.Helbig ועמיתיו הראו כי
ביכולת העברת נטילת תוספת מגנזיום לפני תחרות פיתוח גוף עזרה להפחית עוויתות
והתכווצויות שריר (5).
במחקר אשר בחן את השפעתה של תוספת מגנזיום על עוצמת האימון בבני אדם, נבדקו
מדדי כוח לפני ואחרי תוכנית אימוני-כוח בת 7 שבועות.
תוצאות המחקר הראו כי מדד כוח השרירים בקבוצה אשר נטלה מגנזיום עלה ב26% -
בהשוואה לעלייה של 10% בלבד בקבוצה אשר נטלה פלסבו (6).

Brilla L. et al., Effect of Magnesium Supplementation on Strength Training in Humans
Vol. 11, 3: 326-329 (1992) .J. Am. Coll. Nutr.

היתרון שבקשירת המינרלים הפטנטית בZ.M.A-
Z.M.A תוכנן על-מנת להשיג ספיגה וזמינות אופטימלית של אבץ ומגנזיום. הקשירה הפטנטית של מינרלים אלה בפורמולה (אבץ מונו-ל-מתיונין,
אבץ/מגנזיום אספרטאט) תורמת לזמינות ביולוגית גבוהה במיוחד.
אבץ מונו-ל-מתיונין נספג בחלקו הקדמי של המעי הדק 'באתר קולטני המינרלים' ואילו האבץ/מגנזיום אספרטאט נספגים בחלקו האחורי של המעי הדק
באמצעות תהליך של 'מעבר אקטיבי'. נוסף על כך, הקשר הקוולנטי בין אבץ, מגנזיום וחומצה אספרטית, מאפשר למגנזיום ולאבץ להגיע בעת ובעונה אחת
לזרם הדם ולהשיג את ההשפעה הסינרגיסטית לצורך אנאבוליזם מקסימלי.

ויטמין B-6

נוכחותו של ויטמין B-6 בפורמולה מגבירה את ספיגת האבץ והמגנזיום ומשפיעה על סינתזת החלבון. נוסף על כך, מפחית ויטמין B-6 את פעילותו
הקטבולית של הורמון הקורטיזול. שילוב בין אבץ וויטמין B-6 מכפיל את עיכוב יצירת האנזים 5- אלפא רדוקטאז.

 

Z.M.A ומנגנון הפעילות בגוף

Z.M.A מעלה את ריכוזי הטסטוסטרון, מעלה את ריכוזי IGF-1, עוזר בשיפור רכיב הכוח השרירי ומעלה את ריכוזי המגנזיום והאבץ בפלסמה.
טסטוסטרון, הורמון המין הזכרי, הוא הורמון אנאבולי המשתייך למשפחת ההורמוני הסטרואידים.
אחד מתפקידיו העיקריים של הטסטוסטרון הוא עידוד סינתזה של חלבון ובכך הוא משפיע על הפעילות האנאבולית ועל שיקום רקמת השריר.
השפעת הורמון הגדילה על חלוקת התאים אינה השפעה ישירה אלא נעזרת בהורמוןIGF-1 הפועל כמתווך.
IGF-1 (Insulin-Like Growth Factor), או בשמו סומטומדין, הוא הורמון פוליפפטידי המיוצר בכבד בתגובה לקשירה של הורמון הגדילה לקולטנים
המצויים בתאי הכבד. כאשר מגיע IGF-1 עם זרם הדם אל שרירי השלד ואל תאי הרקמות הסובבות אותו הוא מזרז ייצור חלבונים, יצירת סחוס וחלוקה
של תאים. למעשה,IGF-1 אחראי ישירות לפעילות האנאבולית ולשיקום הרקמות.

 

עדויות מחקריות ליתרונות השימוש בZ.M.A 

השפעתו של תוסף Z.M.A על ריכוזי ההורמונים האנאבוליים ועל מדדי כוח השריר נבדקה במחקר שבוצע על קבוצת ספורטאים הישגיים. במהלך המחקר,
שהיה כפול-סמיות ואקראי, נאספו דגימות דם מחברי קבוצת פוטבול ב (n-=27)תחילתם ובסופם של שמונה שבועות של אימון גופני עצים.
12 מבין חברי הקבוצה קיבלו השלמה של Z.M.A ו15- קיבלו פלסבו למשך שמונת השבועות. משתתפי קבוצת הניסוי נטלו 3 כמוסות של Z.M.A
בערב לפני השינה. משתתפי קבוצת הביקורת נטלו גם הם, בדומה למשתתפי קבוצת הניסוי, את כמוסות הפלסבו לפני השינה.

מסקנות החוקרים היו כי נטילת השלמה של Z.M.A לפני השינה מעלה באופן משמעותי את ריכוזי האבץ והמגנזיום בסרום, מעלה את רמת הפרשתם של ההורמונים האנאבוליים ומשפרת את כוח השריר בספורטאים (1).

 

לסיכום:
צריכת Z.M.A סמוך לשינה מסייעת לתהליכי בניית השריר ולשיקומו. תזמון נטילת התוסף (30 עד 60 דקות לפני השינה) משתלב עם הפרשתם של
ההורמונים האנאבוליים (הורמון הגדילה והורמון הטסטוסטרון) המתרחש בעיקר בשלבי השינה העמוקה (שלבים 3 ו4 - מוגדרים כשלבי השינה העמוקה
ומתרחשים כ60- עד 90 דקות מרגע ההירדמות).
נטילת Z.M.A במועד המומלץ, כלומר 30 עד 60 דקות לפני השינה, תגרום לאופטימיזציה של התהליכים האנאבוליים.
צריכת Z.M.A בסמוך לשינה תורמת גם לשינה טובה יותר המהווה גורם חיוני בתהליכי ההתאוששות והשיקום שלאחר מאמץ גופני.

המלצות לשימוש:
גברים:3 כמוסות לפני השינה, על קיבה ריקה.
נשים:2 כמוסות לפני השינה, על קיבה ריקה.

הערה:
נטילת תוספי סידן בסמוך לנטילת Z.M.A עלולה לפגום ביעילות ספיגת המינרלים שבפורמולה Z.M.A מאחר שסידן מעכב את ספיגתם של המינרלים
שבפורמולה. על-כן מומלץ ליטול את תוספי הסידן במרחק שעתיים ממועד נטילת הZ.M.A.