X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 אבקת חלבון פאוורטק כשרה 700 גרם 
 רק ב- 79 ש"ח !!! 
  > לחץ לרכישה <  

 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

לכולנו כבר ברור שכדי לשמור על גוף בריא צריך לסגל אורח חיים בו משולבת פעילות גופנית סדירה ותזונה מפוכחת, מבוקרת וראויה.

מן הסתם, כמה אינטנסיבית הפעילות הגופנית שאנו עוסקים בה היא עניין הנתון לשיקול דעתו, העדפותיו ואפשרויותיו (למשל מבחינת זמן פנוי) של כל אחד מאיתנו. מטבע הדברים שלאופי הפעילות הגופנית והיקפה יש השפעה ישירה על הרכב התזונה האופטימאלי.

מי מאיתנו המנהלים חיים רוויי פעילות גופנית, יש מי שאפילו עד לכדי השתתפות בתחרויות ברמות גבוהות, חייבים לקחת בחשבון את הדרישות התזונתיות שהפעילות הגופנית שאנו עוסקים בה מייצרת.
תזונה נכונה לספורטאים היא עניין שראוי שתוקדש לו תשומת הלב.

לתזונה השפעה מרחיקת לכת על יעילותה של הפעילות הגופנית והתוצאות המושגות באמצעותה.
חשיבותה של תזונה נכונה לספורטאים מקבלת משנה תוקף גם בגלל שייתכנו מקרים בהם העמסת הגוף ללא שאנו מספקים לו את שהוא מבקש לקבל מבחינה תזונתית עשויה לגרום לנזק ממש.

הזנתו של הגוף האנושי


כדי להבין את המאפיינים המיוחדים של תזונה נכונה לספורטאים יש להכיר, לפחות באופן בסיסי, את הדרישות התזונתיות של גוף האדם.
נהוג לתאר את התזונה האנושית כמורכבת מחמש "אבות מזון" ואלה הם - חלבונים, פחמימות, שומנים ויטמינים ומינרלים. יש מי שמוסיפים גם את המים לרשימת אבות המזון ויש מי שמעניקים ל"נוזל החיים" הזה מעמד מיוחד וכך הכללים המנחים הזנה נכונה של הגוף במים הופכים נפרדים.

ישנם מומחי תזונה היודעים להרכיב תפריט אופטימאלי בהתחשב בנתוניו האישיים של כל אדם, המבנה הגופני, הגיל, אורח החיים, דפוסי מטבוליזם, כל אלה ועוד מכתיבים כמה ומתי כדאי לצרוך מכל אחד מאבות המזון הנ"ל.

באופן כללי, אם אנו צורכים יותר מדי העודפים הופכים לשומן ונאגרים בגופנו. השומן בגוף הוא למעשה מאגר אנרגיה המיועד לשמש אותנו בעיתות בהן התזונה הופכת דלה יותר.

אורח החיים המודרני הופך מזונות עשירים לזמינים ומפתים ובמקביל כמעט ולא קורה שאנו נאלצים להתמודד עם הפסקות כלשהן באספקת המזון. כמו כן מי שלא מקפידים לשלב פעילות גופנית בחייהם עשויים בנקל למצוא את עצמם מוציאים מעט מאוד אנרגיה שהרי אנו משתמשים ברכבים ממונעים, עובדים בישיבה, ממעטים לאמץ את שרירינו וכו'. לכן ברור שחיוני לוודא שאנו פעילים מספיק, מי שמאמצים תחביבים ספורטיביים עשויים בהחלט לגלות שהיקף העיסוק בהם הופך אותם למי שנחשבים "ספורטאים", ממש כמו מי שעוסקים בספורט באופן מקצועי.


תזונה לפני ביצוע פעילות גופנית שגרתית


ספורטאים, חובבים ומקצועיים, נוהגים להפריד בין פעילות גופנית שגרתית (דהיינו "אימונים") לבין אינטנסיבית (למשל בתחרות).
השאיפה היא להגיע לאימון גופני כאשר אנו מרגישים רעננים וכשגופנו מלא בסוכרים ואנרגיה זמינה.
כדי לא להתאמן עם "קיבה מלאה" יש לסיים את הארוחה מין' שעה לפני תחילת האימון. לפני אימון מומלץ לאכול מזונות עשירים בפחמימות (כגון פסטה, לחם, אורז, ירקות ופירות). יש להימנע ממזונות מלוחים, אלה סופגים מים ועלולים לגרום לנוזלים להצטבר בגופינו.
מבחינת ויטמינים ומינרלים, יש לנהוג לגוון במזונות שאנו אוכלים ולצרוך כאלה הידועים כמקורות עשירים באבות מזון אלה, במקביל ניתן להשלים (באופן מבוקר ומושכל) צריכת ויטמינים ומינרלים באמצעות תוספי מזון.

תזונה בזמן ביצוע פעילות גופנית


בזמן ביצוע אימון גופני גופנו מאבד בעיקר מים ופחמימות. רצוי לשתות מים באינטרוולים קצרים כך לא נוצרת תחושת כבדות לאחר שתייה מרובה באמצע או בסוף האימון. בתנאים שגרתיים (לא בעומס חום גבוהה והזעה מוגברת) מומלץ לשתות כוס מים (כ 250 מ"ל) כל 20 דקות.

כדאי להזין את הגוף בסוכר זמין, כ 50 גר' פחמימות במהלך האימון. כך למשל אפשר לאכול שתי בננות או חטיפי אנרגיה. הזנת הגוף בפחמימות במהלך האימון כחלק משגרת תזונה נכונה לספורטאים תשמור על רמת סוכר תקינה לאורך כל היום ואספקת אנרגיה אופטימאלית לרקמות השריר.


תזונה נכונה לספורטאים בתום אימון גופני


יש חשיבות רבה להרכב הארוחה הנאכלת לאחר האימון.
תזונה נכונה לספורטאים מכתיבה שארוחה זו תכלול בעיקר חלבונים (ממזונות כגון עוף, דגים, בשר, ביצים ומוצרי חלב), שכן אלה הם אבני הבנייה לשרירים.
יש לאכול ארוחה עשירה בחלבונים כ 40 דק' לאחר תום האימון, מי שלא מרגיש רעב יכול לאכול תחילה פרי (או אפילו מסטיק) אשר יעורר את מיצי הקיבה ויחיש התפתחות רעב.

בסופו של דבר תזונה נכונה לספורטאים היא עניין של צריכה של מזון בריא ומגוון, עשיר גם בויטמינים ומינרלים, בזמן הנכון ובכמות מתאימה.