X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
X סל הקניות שלי (0)
X
סל הקניות שלי (0)
עגלת הקניות שלכם ריקה כרגע.
חדשות ועדכוניםחדשות ועדכונים

עכשיו במחיר מיוחד! 

 אבקת חלבון פאוורטק כשרה 700 גרם 
 רק ב- 79 ש"ח !!! 
  > לחץ לרכישה <  

 

 חטיפי החלבון 
 הטעימים ביותר 
 מבית אופטימום 
 כבר כאן! 

 חטיפי זון!
רק ב- 10.5 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 אבקת קוויאר קולגן 
 חזרה למלאי!!! 

רק ב-299 ש"ח ליחידה!
 חדש! חטיפי חלבון טבעוניים 
VEG PROTEIN
רק ב- 12 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!

 חדש! מבית Clif Bar- חטיפי חלבון ללא חלב
רק ב- 14 ש"ח ליחידה
בקניית 12 יחידות ומעלה!
 פמינוז במחיר מיוחד! 
רק ב-89 ש"ח ליחידה
בקניית 2 יחידות ומעלה!

 ג'ל אנרגיה של GU 
5.90 ש"ח בלבד
בקניית 24 יחידות ומעלה!
 כמוסות כורכומין אפקט 
רק ב- 99 ש"ח ליחידה
בקניית 3 יחידות ומעלה!
 דרושים לסניף הרצליה 
+ אחמ"ש/ית
+ קופאים/ות
נא ליצור קשר:
1-700-700-532

מהי אומגה 3?

אנו שומעים הרבה על הרכיב התזונתי "אומגה 3" ויודעים בדרך כלל שמדובר על משהו שקשור לשמן, לדגים ובכלל שבריא לצרוך אותה. אבל מה זה?

אז נכון, אומגה 3 שייכת למשפחת השומנים, אחת ממשפחות אבות המזון. זוהי חומצת שומן חיונית, כלומר- הגוף אינו יכול לייצר אותה בעצמו וזקוק לה מהמזון. יש עוד חומצות שומן חיוניות, שמוכרות גם הן- אומגה 6 ואומגה 9. אז למה מדברים (כמעט) רק על אומגה 3? אומגה 6 ואומגה 9 הרבה יותר נפוצות במזון שאנו אוכלים ונמצאות בכמויות גדולות במזון, באופן יחסי לאומגה 3. זאת אומרת שאנו מקבלים מהמזון שלנו הרבה יותר אומגה 6 ו-9 מאשר אומגה 3.

אילו מזונות מכילים אומגה 3?

אומגה 3 נמצאת גם במזונות מהצומח, כגון: זרעי פשתן, זרעי צ'יה, שמן קנולה, אגוזי מלך וכו', וגם במזונות מהחי- בעיקר בדגים, ובייחוד דגי מי מעמקים קרים. יש הבדל בין סוג האומגה 3 ממקור צמחי, הנקרא ALA לבין סוגי אומגה 3 מדגים, הנקראיםEPA  ו-DHA. באופן כללי, הגוף יודע להפוך את ה-ALA ל-EPA וממנה ל-DHA, אך המרה זו לא מאוד יעילה. חומצת השומן DHA הינה הפעילה והחשובה ביותר לגוף, ולכן היא המומלצת ביותר.

אומגה 3 בהריון:

אז התחלנו בשאלה מדוע חשוב לצרוך אומגה 3 בהריון? כמו שאמרנו, זוהי חומצת שומן שהגוף לא מייצר לבד והוא זקוק לה מהמזון. גם העובר זקוק לה למגוון שימושים ותפקודים, והוא צריך לקבל אותה מהאם. במהלך הטרימסטר השני, ובעיקר בטרימסטר השלישי חלה התפתחות אדירה במוחו של העובר ובמערכת העצבים שלו. מחקרים מצאו כי העובר אוגר כל יום כ- 30-45 מ"ג של חומצת השומן אומגה 3 מסוג DHA, וכן כי היא חומצת השומן הנפוצה ביותר במוח. כלומר, ל- DHA תרומה חשובה ביותר להתפתחות התקינה של מוח העובר. כמו כן, במידה והתזונה של האם דלה באומגה 3, העובר יקבל אומגה 3 על חשבון האם והיא זו שתסבול מחוסרים.

בנוסף, כיום מחקרים בודקים את הקשר בין צריכה נאותה של אומגה 3 במהלך ההריון, על היכולות הקוגניטיביות של הילד בהמשך חייו. מחקרים אלו מעלים את הסברה כי צריכת אומגה 3 במהלך ההריון משפיעה לא רק על התפתחות תקינה של העובר ברחם, אלא כי יש לה השפעות לטווח ארוך על בריאות הילד.

אומגה 3 בהריון - מתי להתחיל?

אז הבנתי שזה חשוב, אבל ממתי להתחיל? כמובן שמומלץ להקפיד על תזונה מאוזנת, ובכלל זה על צריכת אומגה 3 (בעיקר מסוג DHA) במהלך כל ההריון, אך כמו שאמרנו- החל מהטרימסטר השני החשיבות עולה. בעיקר חשוב להקפיד על צריכת DHA בטרימסטר השלישי, וכן להמשיך גם בתקופת ההנקה (כן, אומגה 3 עוברת גם בחלב אם).

אומגה 3 בהריון- מינון: ההמלצות של ארגוני בריאות כיום ברחבי העולם מדברות על צריכת 1-2 מנות דג בשבוע (עד 340 גרם לשבוע). כמו כן, מומלץ להימנע מצריכת דגים גדולים המכילים הרבה כספית, כגון: דג חרב, מקרל וכרישים. ישנם גם תוספי תזונה המכילים אומגה 3 מדגים והם נחשבים לבטוחים לשימוש ולנקיים ממתכות כבדות. ההמלצה הספציפית עבור צריכת DHA הינה 200 מ"ג ביום עבור נשים הרות ומניקות.

אומגה 3 בהריון - תופעות לוואי:

אז לקחתי המון אומגה 3 בהריון - זה מזיק? כמובן שההמלצות לצריכה יומית מספיקות לרוב האוכלוסיה. וגם אם לקחת יותר, זה לא נורא. לא צריך להגזים, אך לא נצפו תופעות לוואי בצריכה מוגברת יותר של אומגה 3 במהלך ההריון. חשוב לציין שמדברים על נשים בריאות, ללא מחלות או סימפטומים מיוחדים. במידה והמצב הבריאותי דורש התייחסות מיוחדת- יש להיוועץ ברופא המטפל.